Bistrița, Str. Oituzului 1A
Nasăud, B-dul. Granicerilor 67
07.66.55.88.99
Luni - Vineri : 08.00 AM - 05.00 PM

PREGĂTIȚI-VĂ PENTRU LANSAREA PROGRAMULUI CASA VERDE 2024

Obțineți documentele din timp!

Ca în sesiunea 2023, și în sesiunea Casa Verde 2024 - beneficiarii se vor înscrie SINGURI (nu prin instalator ca în edițiile 2019 și 2021) în aplicația informatică a AFM pentru rezervarea sumelor, conform calendarului stabilit de AFM.

Calendarul estimativ pentru înscrierea beneficiarilor în cadrul Programului Casa Verde Fotovoltaice:

(Sursa: AFM)

Incă nu a fost publicată varianta finală a ghidului de finanțare în Monitorul Oficial, dar dacă sunteți interesați să vă înscrieți, vă recomandăm să obțineți și să pregătiți din timp următoarele documente:

Documentele necesare
  • Act de identitate solicitant (adresa din cartea de identitate trebuie sa coincida cu adresa imobilului unde se doreste implementarea). Nu se accepta viza de flotant la adresa. Termenul de schimbare a cartii de identitate este de 10 zile lucratoare de la depunerea documentelor la Directia de Evidenta Populatiei. Daca in CI nu este mentionata adresa completa (cu strada si / sau numar), este necesar sa solicitati o adeverinta de nomenclatura stradala de la Primarie.
  • Extras de carte funciara din care sa rezulte dreptul de proprietate asupra imobilului constructie pe care se va implementa proiectul (este valabil 60 zile de la emitere). Se poate obtine online si costa 20 lei aici.
  • Certificat de atestare fiscala privind obligatiile de plata catre bugetul de stat, emis pe numele solicitanului, de catre organul teritorial de specialitate al Ministerului Finantelor Publice (este valabil 90 zile de la emitere). Se poate obtine online de la ANAF www.anaf.ro (daca aveti SPV) sau fizic de la ANAF.
  • Certificatul de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de catre autoritatea publica locala in a carei raza teritoriala aveti domiciliul (este valabil 30 zile de la emitere). Unele primarii elibereaza acest document online.
  • Daca adresa din CI este scrisa diferit fata de cea din extrasul de carte funciara (de exemplu lipseste strada, numarul, etc), trebuie sa obtineti o adeverinta de la primarie care sa ateste adresa la care locuiti si sa mentioneze numarul cartii funciare.
  • Copia cartii funciare colective, doar pentru imobilele tip duplex. Important! Este necesara copia cartii funciare colective, nu extras de carte funciara pentru teren. Exemplu: pentru un imobil unitate individuala cu nr. Cartii funciare 1234-C1-U1 trebuie sa se obtina copia cartii funciare colective nr. 1234-C1.
  • Documentele de mai sus trebuie sa fie in termen de valabilitate la data inscrierii in aplicatia informatica.

Întrebări frecvente despre Casa Verde

Nu sunt eligibile proiectele în care imobilul este utilizat pentru activități economice. Totuși, poate fi eligibil solicitantul care demonstrează că activitățile economice sunt contorizate separat.

Nu. Documentele de înscriere trebuie obținute doar pentru solicitant, nu și pentru coproprietari.

Da, ipoteca nu împiedică eligibilitatea proiectului, atâta timp cât nu este în favoarea unei entități economice.

Da, cu condiția să aveți drept de folosință asupra terenului. Este necesar să demonstrați că dețineți acest drept.

Nu. Chiar dacă instalația va fi amplasată pe teren, este necesar ca locuința să fie intabulată și să aibă destinația de locuință.

Conform ghidului, în sesiunea Casa Verde 2024, nu se vor finanța doar baterii pentru cei care au deja un sistem fotovoltaic. Se pot finanța doar sisteme complete care includ panouri fotovoltaice și acumulatori.

Nu. Solicitanții care au beneficiat sau urmează să beneficieze de finanțare pentru un imobil înscris în aceeași carte funciară nu sunt eligibili în sesiunea 2024.

Este necesar certificatul de atestare fiscală (care confirmă lipsa datoriilor la bugetul de stat) eliberat de ANAF. Acest certificat poate fi obținut fie fizic, fie electronic prin SPV (Spațiul Privat Virtual).

Nu. Conform ghidului, imobilul trebuie să aibă destinația exclusivă de locuință sau anexă care deservesc locuința. Dacă în cartea funciară imobilul are altă destinație (ex. construcție industrială), nu este eligibil.

Este posibil să aplicați dacă adăugați documentele justificative pentru schimbarea numelui (certificat de căsătorie, decizie de divorț, etc.) împreună cu actul de identitate actual.

Nu. Conform ghidului, nu sunt eligibili solicitanții care au deja un proiect aprobat pentru același imobil înscris în aceeași carte funciară, chiar dacă proiectul nu a fost implementat.

Solicitantul trebuie să fie coproprietar și titular al contractului de energie electrică, deoarece racordarea se va face pe numele acestuia.

Proiectele sunt eligibile doar dacă imobilul are maximum două unități locative. Dacă există o carte funciară colectivă cu mai mult de două unități, proiectul nu este eligibil.

Nu. Conform ghidului, solicitantul nu este eligibil dacă dreptul de proprietate este înscris provizoriu în cartea funciară.

Da. Proiectul este eligibil dacă sarcinile sunt în favoarea unor persoane fizice și nu juridice.

Nu. Simplul drept de uzufruct nu conferă dreptul de proprietate. Finanțarea trebuie solicitată de nudul proprietar.

Dacă proprietarul este minor, părintele sau tutorele va aplica în numele acestuia. Se va depune certificatul de naștere al minorului sau actul de instituire a tutelei.

Nu. Succesiunea trebuie finalizată și imobilul trebuie să fie înscris pe numele moștenitorilor în cartea funciară înainte de aplicare.

Nu. Este necesar ca adresa de domiciliu să coincidă cu adresa de implementare a proiectului. Viza de flotant stabilește reședința, nu domiciliul.

Nu, este necesar extrasul cf de construcție.
Contact

Contactează-ne

Te rugăm să completezi formularul de mai jos, iar unul dintre specialiștii noștri te va contacta în cel mai scurt timp!